Szukasz sposobu na poszerzenie portfela klientów i zwiększenie sprzedaży? Rozważ wykorzystanie gotowej bazy klientów B2B/B2C. Dostęp do wartościowych kontaktów na potencjalne leady może być ogromnym wsparciem m.in. w kampaniach SMS i e-mail. Zobacz, jak takie informacje mogą Ci pomóc zoptymalizować koszty marketingu i zwiększyć obroty.
Kampanie i SMS – dlaczego to ma sens?
Myślisz o tym, aby zacząć prowadzić kampanię e-mail marketing lub komunikować się z klientami w wiadomości SMS? Oba typy kampanii mają ogromny potencjał sprzedażowy, przede wszystkim dlatego, że pozwalają dotrzeć do dużej liczby odbiorców przy zachowaniu niskich kosztów komunikacji. To doskonały wybór zwłaszcza dla firm, które mogą obsługiwać duże wolumeny zamówień w krótkim czasie – czy to na rynku B2B, czy B2C. Odpowiednio nakierowany mail czy SMS może stać się impulsem, który popchnie klienta w dół lejka marketingowego/sprzedażowego.
Jak to może zadziałać? Wyobraź sobie sytuację, w której potencjalny klient sklepu z materiałami biurowymi przygotowuje się do złożenia dużego zamówienia. W tym czasie otrzymuje SMS-a z informacją, że w danym sklepie trwa promocja – może skorzystać np. z 25% zniżki na wszystkie towary.
Taka wiadomość – pod warunkiem że dotrze do odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie – może przełożyć się bezpośrednio na złożenie zamówienia. Kampanie SMS i mailingowe mogą być też dobrym wyborem na wcześniejszych etapach tzw. buyer’s journey – już od momentu budowania świadomości Twojej marki i produktów. Rzućmy teraz okiem na kilka danych statystycznych.
- Ok. 45% marketerów potwierdza, że kampanie SMS zwiększają zaangażowanie klientów i ułatwiają wymianę informacji, a 52% z nich docenia możliwość dotarcia w ten sposób do szerokiej publiczności.
- 59% marketerów wskazuje na wysoką skuteczność kampanii mailingowych B2B realizowanych z myślą o zwiększaniu obrotów.
- 76% konsumentów lubi otrzymywać maile od marek.
Jest to zatem rozwiązanie, które może wspomóc Cię w realizacji celów krótko- i długofalowych.
| Czy wiesz, że… AMN Solutions zajmuje się prowadzeniem kampanii marketingowych z wykorzystaniem SMS, narzędzi e-mail i innych nowoczesnych form komunikacji od ponad 15 lat? Aż 98% Klientów poleca nasze usługi! |
Wykorzystanie bazy klientów B2B/B2C w kampaniach e-mail i SMS: dlaczego warto?
Jak widzisz, kampanie SMS oraz mailingowe mogą być Twoim sposobem na wzmocnienie pozycji firmy na rynku. Jest jednak jeden bardzo ważny warunek, który musisz spełnić: Twoje wiadomości muszą trafić do klientów, którzy:
- wpisują się w profil grupy docelowej, a co za tym idzie – mogą być zainteresowani zakupem;
- wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych.
Oczywiście możesz samodzielnie zbudować bazę leadów – np. przez stworzenie atrakcyjnego landing page’a, komunikację w social mediach czy bezpośredni kontakt z osobami/firmami o odpowiednim profilu. Takie działanie wymaga jednak poświęcenia sporej ilości czasu i środków. Jeżeli natomiast chcesz szybko zbudować lub poszerzyć bazę klientów, lepszym wyborem może być gotowa baza danych klientów dobrej jakości.
Taki zbiór informacji może zostać sprofilowany zgodnie ze specyfiką Twojej działalności, charakterystyką grup docelowych czy założeniami konkretnej kampanii. W efekcie pozwoli Ci on np.:
- stworzyć grupy odbiorców dla poszczególnych kampanii – tak, aby precyzyjnie je podzielić i dostosowywać wiadomości do określonych potrzeb, oczekiwań czy zachowań przyszłych klientów;
- profilować wiadomości – tak, aby nabrały indywidualnego charakteru (np. poprzez zwracanie się do odbiorcy po imieniu);
- wykorzystać jeden zbiór danych do planowania różnych działań marketingowych.
Bazy klientów B2B/B2C w kampaniach SMS i e-mail w praktyce: jak je wykorzystać?
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz wykorzystać bazy klientów B2B/B2C do realizacji konkretnych celów marketingowych? Oto kilka przykładowych rozwiązań, po które warto sięgnąć.
Kampanie SMS z bazą danych: przykłady
Jak wykorzystać numery telefonów klientów do prowadzenia kampanii SMS? Sprawdź kilka przykładów rozwiązań, które można łatwo i szybko wdrożyć.
- Informacje o okazjach specjalnych i rabatach – wiadomości mogą zawierać spersonalizowane promocje i kody zniżkowe; można je uzupełnić np. linkiem do e-sklepu lub zachęcić do kontaktu bezpośredniego.
- Komunikacja podtrzymująca więź z marką – jeżeli w zestawie danych znajdują się informacje np. o dacie urodzenia konsumenta, można mu wysłać życzenia wraz ze specjalnym, spersonalizowanym rabatem.
- Połączenie kampanii SMS z mailingiem – w ten sposób można wysłać do potencjalnego klienta informację o tym, że na jego skrzynce znajduje się wiadomość z ciekawą ofertą/rabatem/przydatnymi wskazówkami. Pozwoli to dodatkowo zwiększyć procent otwieranych maili sprzedażowych.
Czytaj również: E-mail marketing vs kampanie SMS: które rozwiązanie wybrać?
Mailing do kupionej bazy – jak go wykorzystać?
Jeszcze większe możliwości daje zakup bazy w kontekście e-mail marketingu. Ta forma komunikacji może być wsparciem w sprzedaży na każdym etapie lejka marketingowego. Do pozyskanych kontaktów można wysyłać np.:
- wiadomości edukacyjne i poradniki – które np. zwiększą świadomość czy rozpoznawalność określonych produktów i zachęcą do ich zakupu;
- spersonalizowane oferty i zniżki – takie wiadomości będą tym skuteczniejsze, im więcej danych o kliencie dostarczy baza; np. można się zwrócić do klienta po imieniu, odnieść się do jego zachowań zakupowych itp.;
- wiadomości RTM, a zatem odnoszące się do bieżących wydarzeń, które „niosą się” w świadomości społecznej; przykładowo sklep internetowy z akcesoriami dla zwierząt może zaoferować specjalne zniżki na Światowy Dzień Zwierząt.
Jak widać, wykorzystanie bazy klientów B2B/B2C w kampaniach prowadzonych na dużą skalę kanałami elektronicznymi może mieć sens.
Zależy Ci na tym, aby skierować działania marketingowe do wartościowych klientów o wysokim potencjale sprzedażowym? Zapraszamy do kontaktu z AMN Solutions. Dysponujemy ponad 7 mln kontaktów B2B oraz B2C – aktualnymi, zweryfikowanymi i ze zgodą na komunikację marketingową. Współpraca z nami może być pierwszym krokiem do zwiększenia sprzedaży!











